D66 Analytics

Afdelingen van D66 kunnen op hun site bijhouden hoeveel bezoekers ze ontvangen en waar deze bezoekers vandaan komen. Mogelijk ben je bekend met Google Analytics, om de privacy van onze bezoekers te beschermen maken wij daar echter geen gebruik van. Voor bezoekersstatistieken gebruiken wij het open source product Piwik op eigen servers.

Waarom Piwik

Een website vol content is leuk, als hij goed bezocht wordt is dit nog leuker! Via Piwik kun je heel eenvoudig bijhouden wanneer jouw website de pieken heeft in aantallen bezoekers, welke pagina’s het goed doen, enzovoorts. Zodat je de content van jouw afdelingswebsite nog beter kan afstemmen op de bezoekers.

Piwik gebruiken

Piwik is eenvoudig te gebruiken via het dashboard op jouw afdelingswebsite. Als je een inlog hebt voor de website, dan kun je bij de statistieken van jouw website.

Let op: Het bestuur is verantwoordelijk voor de website(s) van de afdeling/regio. Mocht je geen inlog hebben, maar er wel een willen of nodig hebben, dan zul je dit via het bestuur van jouw afdeling of regio moeten regelen. Zij kunnen een account voor jou aanvragen via online@d66.nl

Laatst gewijzigd op 6 juli 2017